پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۴۰:۰۵

گامی دیگر در مسیر توسعه پایدار
مجتمع بازیافت پسماندهای ویژه در پارس جنوبی ساخته می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مجتمع بازیافت پسماندهای ویژه با ظرفیت بازیافت سالانه ٥٠ هزار تن پسماند در منطقه پارس جنوبی ساخته ‌‌می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل  ازشانا، مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در پی توافق با سازمان حفاظت محیط زیست، مجتمع بازیافت پسماندهای ویژه کشور در پارس جنوبی ساخته می‌شود. منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حاشیه خلیج فارس و در محدوده ٤٦ هزار هکتاری استان بوشهر قرار گرفته است. این منطقه شامل سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با ١٤ هزار هکتار در شهرستان عسلویه، پارس دو (کنگان) در محدوده ١٦ هزار هکتاری شهرستان کنگان و پارس سه (پارس شمالی) شامل ١٦ هزار هکتار از محدوده شهرستان‌های دیر، دشتی، تنگستان و بوشهر قرار دارد.

پنج میدان گازی گلشن، فردوسی، مند، پارس شمالی و فرزاد نیز در این منطقه قرار گرفته است. از زمان امضای قرارداد توسعه فازهای پارس جنوبی و بهره برداری از فازهای مختلف این میدان گازی، مجتمع‌‌های پتروشی‌‌می‌نیز در این منطقه فعال شدند؛ طی سه سال اخیر فازهای ١٢، ١٥، ١٦ و بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی افتتاح شده است و امسال هم پنج فاز پارس جنوبی وارد مدار ‌‌می‌شود. امسال هم با برنامه ریزی انجام شده ١٠٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت از این میدان مشترک اضافه خواهد شد.با توجه به حجم فعالیت‌های صنعتی در این منطقه شامل مجتمع‌های پتروشی‌‌می‌و گازی، رعایت مولفه‎های زیست محیطی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد. احداث مجتمع بازیافت پسماندهای ویژه هم از جمله اولویت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی نیز در این راستاست.

تعیین مکان برای احداث مجتمع بازیافت پسماند از جمله مواردی است که در نشست‌های میان مسئولان اداره کل محیط زیست استان بوشهر و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بررسی شده است؛ با این حال یوسفی، ‌‌می‌گوید: مجوزهای لازم برای احداث مجتمع بازیافت پسماند ویژه صادر شده است. دو نطقه هم برای این کار پیش بینی شده است که قرار است در نشستی میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مسئولان اداره کل محیط زیست استان بوشهر، مکان یابی دقیق این مجتمع انجام شود. سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه ساخت این مجتمع نظارت خواهد کرد؛ ضمن این که استانداردهای لازم هم رعایت ‌‌می‌شود. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساخت این مجتمع را اتفاق مه‌‌می‌در حوزه زیست محیطی منطقه ‌‌می‌داند.



  کد خبر : 2786
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :